Gruppträning:

Du behöver inte anmäla dig inför ditt träningspass, utan bara dyk upp och träna. Titta dock gärna till veckans schema innan träning, så att det inte är någon sen uppdatering av schemat.

Core 

är ett kortare pass där vi fokuserar på rörelse- och styrketräning för bålen för att stärka upp muskulaturen runt ryggraden. Detta pass är ett bra komplement till övrig träning och passar de flesta, nybörjare som vana tränande. 

Dansmix

är ett konditionsinriktat träningspass, där vi blandar olika dansstilar, såsom street, jazz och afro. Vi sätter samman enklare stegkombinationer och du behöver inte ha dansat innan för att vara med! 

Funktionell träning

En atletisk gruppträningsform som bygger på funktionell rörelseträning för hela kroppen. Styrka, stabilitet, rörlighet & balans tränas med hjälp av din egen kroppsvikt, en bräda och en viktplatta. Även explosiva/pulshöjande moment ingår. Kort sagt, ett träningspass där allt du behöver ingår!

Funktionell träning körs på måndagar (45 min) och torsdagar (60 min). 

Gympa

Ett klassiskt och allsidigt träningspass som alla kan hänga med på. Enkla och stora rörelser, anpassade till musik, där du får både styrke-, rörelse- och konditionsträning. Till styrkedelarna använder vi oss av viktplattor. På lördagar kombinerar vi passet med cirkelträning (stationsträning), där styrke- och konditionsmoment varvas.

Gympa körs på tisdagar (55 min) och i kombination med cirkelträning på lördagar (75 min). 

SomaMove®

är en träningsform där balans, rörlighet, styrka och kondition tränas i ett oavbrutet rörelseflöde. Ta gärna med dig en egen yogamatta till passet, men vi har annars mattor för utlåning. Är du nyfiken på vad konceptet innebär så kan du titta på den här korta filmen.

SomaMove® erbjuder vi på måndagar (45 min) 

Step-up

är ett konditionsinriktat träningspass, där vi sätter samman stegkombinationer som utövas på en stepbräda. Koreografinivån är på medelnivå, men anpassas efter gruppen. Du som är nybörjare är därför varmt välkommen, men kan få räkna med ett par tillfällen innan du bemästrar hela koreografin.

Street

En enkel variant av streetdans och du behöver inte ha dansat innan för att vara med! Vi bygger upp en koreografi av enklare grundsteg, som sedan utvecklas efter hand.

Tillsammansgympa

Lek, spring, klättra och hoppa på vår Tillsammansgympa! Vårens pass, för barn som är ca. 2-5 år, hittar du på lördgar kl. 09:30-10:15. Du som vuxen är med och stöttar barnet genom passet. Du betalar per vuxen, enligt priser för vuxenträning. Åldersindelningen är enbart en rekommendation och du kan testa att gympa med både äldre och yngre barn om du vill.

Personlig träning:

Personlig träning riktar sig till dig som har ett specifikt mål med din träning, till dig som känner att du behöver lite extra hjälp för att komma igång och för att hålla din träning igång, eller till dig som bara vill att tiden du lägger på din träning skall vara effektiv och ge dig maximal utdelning.

Vid första PT-mötet går vi träningstester och funktionsanalyser, samt diskuterar igenom dina specifika mål med träningen. Efterföljande tillfällen får du individuell coachning genom din träning, med utgångspunkt ifrån ditt unika programupplägg.

För bokning och mer information om personlig träning, maila: stangbyfunktion@gmail.com.

Barndans:

Från och med hösten 2018 erbjuder vi tyvärr ingen barndansverksamhet.

 

 

På gympapassen utnyttjas viktplattor för styrkemoment